Czech Climbing

CZECH CLIMBING  SHOP  FORUMS  ADVERTISING  POLLS  LINKS  GUIDES  MAPS  PHOTOS  VIDEO

name

Související články
 Zmatlánek - Nová stěnka na Vlt. žule

Přístup
Z Kamýka nad Vltavou do Krásné Hory nad Vltavou a po silnici č. 102 směr Milešov.

Ke skalám u Psí hlavy odbočíme před Podmokly doprava a po 500 m zaparkujeme na okraji lesa. Dále asi 300 m po panelové cestě a vlevo horší lesní cestou na louku k rozc. s červenou tur. zn. Přes louku dále úvozem a doleva loukou až na horní okraj lesa nad řekou, kde jsou vrcholy cest (pod skály sejdeme dolů zprava kolem Jizerské stěny).

Ke Zmatlánku odbočíme dříve samostatnou cestou. Asi 1100 m od benzínky je cestou z kopce zatáčka s mostem přes Mlýnský potok, kde odbočíme za svodidlem vpravo dolů po štěrkové cestě. Ta vede přes mostek nebo brod okolo stavení U Pivoňků až na rozcestí U Holanů, kde pokračujeme přímo směrem k poslednímu mlýnu Matlánek přes další most přes potok. Masiv Zmatlánek se nachází vpravo ve svahu za potokem. GPS: (49.6129178N, 14.2483453E)
Zaparkovat se dá podél cesty. Pod skálou je paseka zarostlá maliním, potok překročíme o 100 m výš a ke skále dojdeme obloukem zprava pěšinou přes kamení. Auto se dá otočit dole u mlýna, kde cesta končí.
 Popis oblasti
Několik zajímavých stěn a dlouhý pilíř se nachází u Psí hlavy, menší ale krásné, spíše lehčí lezení na odpoledne je na Zmatlánku. Skála Zmatlánek nabízí jedinečnou ostrou přírodní hrubozrnnou žulu jizerského typu s krystaly a bramborami. Zajímavé technické kroky v cestách a vrcholová knížka. (V okolí jsou ještě další skály.)
7 krátkých odjištěných cest, každá má vlastní slanění (bez maillon), jedna výrazně těžší cesta. Nadšenci si můžu vzít vlastní jištění do jedné spárové cesty.
Občerstvení: benzínka, v létě hospody v Krásné Hoře, celoročně v Kamýku.

Zmatlánek

3Mr. Dám To62
4Poslední Bahno6+1

I agree to the processing of personal data.

czech climbing  forums  ankety  links  guides  fotky  video  *rss*  private policy       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.